بسیج دانشجویی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران

امام خمینی (ره) : اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید

بسیج دانشجویی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران

امام خمینی (ره) : اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید

جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۶ ق.ظ

که چی ؟؟!

هوالعلیم

کــــــــــــــــــــه چیـــــــــــــــــــــــــ ؟!


بعضی وقتا آدم با خودش فکر میکنه اصلا من چرا توی این جایگاه هستم و دارم چیکار میکنم؟! واسه چه هدفی دارم تلاش میکنم و آخرش قراره چی بشه؟! یه بنده خدایی میگفت اگه واسه هر کاری که میکنیم بتونیم به "که چی؟" جواب بدیم،حتما اون کار به بهترین شکل انجام میشه.

-دانشگاه برم که چی؟

-فلان رشته رو انتخاب کنم که چی؟

-درس میخونم که چی؟

...-

هزار تا "که چی" دیگه میتونیم برای خودمون تعریف کنیم.اینا سوالایی هست که حتما بهشون زیاد فکر میکنیم . منم مثل همه به این چیزها فکر میکنم و با بعضی ها راجع بهش بحث میکنم.

با یکی از دوستام که رتبه دو رقمی کنکور شد و الان شریف درس میخونه و از قضا رنک هم هست صحبت میکردم:

-چیکارا میکنی؟

-درس میخونم دیگه از صبح تا شب.وقت واسه کار دیگه نیست.

-چرا؟

-چی چرا؟

-چرا از صبح تا شب فقط درس میخونی؟

-خب میخوام رنک بشم.

-که چی؟

-بتونم اپلای کنم.

-بعدش چی بشه؟

-تو بهترین دانشگاه های دنیا درس بخونم خب!

-بعدش؟

-بعد نداره که!همین دیگه. بهترین امکانات و بهترین استاد ها و....

-موفق باشی.

این جمله ی "بعد نداره که!" همون چیزیه که هدف رو تو خودش گم میکنه.

توجه شما رو به ی مکالمه دیگه جلب میکنم:

-چرا درس نمیخونی؟

-این درس ها که به دردمون نمیخوره.تو هم زیاد سخت نگیر،از زندگی لذت ببر.

-پس چرا اومدی دانشگاه؟

-مدرک بگیرم.

-که چی؟

-بتونم کار پیدا کنم.

-اینجوری از زندگی لذت میبری؟

-اره.

-موفق باشی.

مسلما هر کدوم از ما یه اهدافی برای خودمون داریم و کارهایی که انجام میدیم در راستای نزدیک شدن به اون هدفه. خیلی خوبه اگه بتونیم "که چی؟" رو برای هدفمون هم به کار ببریم.

"چرا دانشگاه اومدم؟" هم سوال مهمیه.بعضی وقت ها با خودم فکر میکنم که چرا اومدم

دانشگاه؟ اومدم درس خوندن و علم یاد بگیرم،یا زندگی کردن ؟

علم بیاموزم که چی؟ رنک بشم؟ اپلای کنم؟ به کشورم کمک کنم؟ پولدار بشم؟ ی زندگی راحت در آینده داشته باشم؟ مدرک بگیرم؟کار پیدا کنم؟

جواب این سوال بستگی به همون هدف ها داره و سبک زندگی ما در دوران دانشجویی رو میسازه.

خوبه که هر ازگاهی با خودمون فکر کنیم که کجای راهیم و به کجا میخوایم برسیم.اصلا امکان داره بهش برسیم؟یا اینکه اگه بهش رسیدیم راضی میشیم؟همین الان فکر کنید که از خودتون چه انتظاری دارید و کجای راهید ؟!

برای رسیدن به اهدافتون تلاش کنید ، انشالله که به اهدافتون برسید...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۲
بسیج دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران

دانشکده فنی

نظرات (۳)

عالییییی

۱۲ تیر ۹۴ ، ۲۱:۲۸ حسن زاهدی
سوالای خوبیه
حالا که داریم با فکر میریم جلو ، باس هر راهی رو که انتخاب کردیم توش نامبر وان باشیم
خدا خیرتون بده، برای شروع واقعا خوبه، انشاالله با کمک دوستان و استفاده از نظرات بهتر شه و به قول دکتر بهشتی کار لغوی نشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی